سپاهان در تمامی آیتم‌ها آمار بهتری نسبت به استقلال داشت اما آبی‌ها سزاوارانه گل زدند و پیروز شدند

استقلال

همشهری آنلاین- از آنالیز فنی بازی استقلال و سپاهان اعداد شگفت‌انگیزی به دست آمده است. تضاد میان آمارها و نتیجه بازی در خیلی از مسابقات فوتبال رخ داده و اتفاقی طبیعی است اما جدال استقلال و سپاهان از این جهت رکوردشکنی کرده و تیمی که در تمامی آیتم‌ها برتر از حریف بوده در نهایت بازی را باخته است. تیم میهمان این مسابقه در مالکیت توپ، تعداد پاس، دقت پاس، شوت، شوت داخل چارچوب و نهایتا امید گل، دست بالا را داشته و اعداد بزرگ‌تری را ثبت کرده است. اما در نهایت تیم میزبان بازی را با شوت‌ها و پاس‌های کمتر ‌برد و البته شایسته این پیروزی هم بود، چون کاملا می‌دانست که از این مسابقه چه می‌خواهد.

مالکیت توپ در مصاف این دو تیم مدعی ۵۷ به ۴۳ به سود استقلال ثبت شد. تعداد پاس‌ها هم ۴۹۹ پاس برای سپاهان و ۳۶۵ پاس برای استقلال بوده است. دقت پاس زردپوشان هم ۸۲.۶ درصد بوده که باکیفیت‌تر از دقت ۷۸.۹ درصدی استقلالی‌ها است. سپاهان با این عملکرد نهایتا ۸ شوت به سمت دروازه استقلال زده که ۲ شوت این تیم داخل چارچوب بود است. استقلال اما ۷ شوت داشته که فقط یکی از آنها داخل چارچوب قرار گرفته است. یعنی آبی‌ها به جز شوت روزبه چشمی که گل برتری آنها را رقم زد هیچ شوت داخل چارچوب دیگری نداشته‌اند. نهایتا امید گل (XG) سپاهان در این مسابقه ۰.۶۸ و امید گل استقلال ۰.۵۱ محاسبه شد تا حتی در این بخش هم سپاهانی‌ها آمار بهتری داشته باشند. اما در مسابقه‌ای که امید گل هیچ یک از دو تیم به عدد یک نرسید، نهایتا این استقلال بود که یک گل زد و پیروز شد.

چشمی، سیلوا، حسینی

گل زیبای روزبه چشمی در کنار عملکرد او در سایر دقایق بازی باعث شد در سایت متریکا بالاترین امتیاز نصیب این بازیکن شود و او بهترین چهره مسابقه بزرگ هفته لقب بگیرد. چشمی با ۷ عملکرد دفاعی، دقت پاس ۸۱.۸ درصد و البته یک شوت که به تک‌گل بازی تبدیل شد نمره ۸.۰۸ را از سایت متریکا گرفت. دومین بازیکن برتر مسابقه رافائل سیلوا بود که در خط دفاعی بی‌نقص بازی کرد و به نمره ۷.۶۸ رسید. سیدحسین حسینی هم با نمره ۷.۵۹ سومین بازیکن برتر میدان بود. اما در جمع سپاهانی‌ها هیچ بازیکنی به نمره بالاتر از ۷.۳۱ نرسید و این نمره هم نصیب بازیکنی شد که خیلی‌ها او را مقصر گل خوردن سپاهان می‌دانند. سیاوش یزدانی در این بازی بعد از مدت‌ها نه اخراج شد و نه پنالتی داد، اما در متن گل استقلال حضور داشت و آخرین لمس توپ قبل از شوت چشمی متعلق به او بود. با این وجود او با نمره ۷.۳۱ بهترین نمره را در جمع سپاهانی‌ها گرفت.

کد خبر 835644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha